Zit je nog met vragen? Wellicht vind je het antwoord hier. We hebben ze gemakkelijk voor je ondergebracht in categorieën. Vind je toch niet wat je zoekt, neem dan even contact op.
Het minimum aantal uur hulp per week bij Home Maid Dienstencheques is 12 uur hulp per week.
Wij gaan voor kwaliteit en werken op maat. Home Maid is operationeel in heel Vlaanderen, maar beschikt slechts over enkele kantoren. Dit is een strategische keuze omdat onze consulenten vooral op de baan zijn. Onze klanten zijn vaak erg druk bezet en hebben geen tijd om tot het kantoor te komen. Daarom komen onze consulenten tot bij hen. Op kantoor, naar hun thuis, ... Geheel zoals zij zelf wensen. Zo verliezen onze klanten geen tijd en kunnen wij uitgebreid kennis maken met de klant en zijn wensen.
We gaan steeds op zoek naar de perfecte match. Daarom ontmoeten de gezinnen en huishoudhulpen elkaar steeds op voorhand.
Onze dienst werkt met dienstencheques. Dat maakt onze exclusieve service heel erg voordelig. De kost van dienstencheques is afhankelijk per regio:
Voor Vlaanderen: Slechts 7,20 euro betaalt voor één uur hulp in het huishouden. Je ontvangt immers een jaarlijks een belastingvermindering van 1,80 euro per cheque voor de eerste 167 aangekochte dienstencheques per persoon.
Voor Brussel: Slechts 8,50 euro betaalt voor één uur hulp in het huishouden. Je ontvangt immers een jaarlijks een belastingvermindering van 1,50 euro per cheque voor de eerste 163 aangekochte dienstencheques per persoon.
Voor Wallonië: Slechts 9,00 euro betaalt voor één uur hulp in het huishouden. Je ontvangt immers een jaarlijks een belastingvermindering van 1,00 euro per cheque voor de eerste 150 aangekochte dienstencheques per persoon.
Voor onze exclusieve dienst rekenen we een extra kost van 3,50 euro per dienstencheque aan. Deze abonnementskost wordt per kwartaal verrekend.
De dienstencheque staat in functie van het betalen van het loon van jouw huishoudhulp. Deze abonnementskost wordt gebruikt voor de administratieve ondersteuning en planning vanuit onze backoffice, alsook de constante verbetering van onze dienstverlening zoals: opleiding en begeleiding van jouw huishoudhulp.
Onze hulp omvat alle alledaagse huishoudelijke taken, zoals bijvoorbeeld schoonmaken, maar ook wassen en strijken, koken en boodschappen doen.
Werken in de tuin, kinderoppas, het verzorgen van dieren en hun woonplekken, het onderhoud van gemeenschappelijke traphallen alsook van beroepslokalen (zoals winkels, bureauruimtes, dokterspraktijken), het lappen van ramen in onaangepaste omstandigheden (met gevaar voor vallen),...
Je kan dienstencheques bestellen via:
Dit is dus afhankelijk van de regio waarin je woont.
Zodra je je gebruikersnummer ontvangen hebt, kan je dienstencheques bestellen. Maak 9 euro (Vlaanderen en Wallonië) of 10 euro (Brussel) per dienstencheque over op de bankrekening van Pluxee (Sodexo). De minimale bestelling bedraagt 10 dienstencheques. Heel belangrijk: in het vak gestructureerde mededeling van je overschrijving moet je jouw gebruikersnummer vermelden.
Pluxee (Sodexo) en Home Maid zijn twee verschillende bedrijven. Pluxee (Sodexo) houdt zich enkel bezig met het bezorgen van dienstencheques terwijl TRIXXO het contract en de planning van de huishoudhulpen beheert.
Papieren dienstencheques: Deze geef je maandelijks mee aan je regioverantwoordelijke via het maandelijkse huisbezoek.
Elektronische dienstencheques: Deze worden door jouw regioverantwoordelijke wekelijks geregistreerd. Hierna kan je deze goedkeuren/online bevestigen via Sodexo.
Dit hangt af van jouw woonplaats:
Voor elke niet-gebruikte dienstencheque kan je voor de vervaldatum van de cheque een terugbetaling of omruiling aanvragen. Dit is geheel gratis, zowel voor papieren als elektronische dienstencheques.
Elektronische dienstencheques
De omruiling of terugbetaling van elektronische dienstencheques kan via de beveiligde zone op: soeasy.sodexo.be
Papieren dienstencheques
Hiervoor dien je een formulier in te vullen op de website van Pluxee (Sodexo).
Zo’n dingen gebeuren. Geen probleem. Dien een formulier in bij Sodexo om dit op te lossen.
TIP: In een gezinssituatie kan je de meerkost vermijden door extra dienstencheques aan te kopen met een nieuw gebruiksnummer op naam van de partner. Het gebruik van dienstencheques wordt wel beperkt tot 1.000 dienstencheques per gezin. Door jullie beiden in te schrijven bij Sodexo en dienstencheques aan te kopen, zal jouw gezin jaarlijks het dubbel in mindering kunnen brengen.
Val je onder een speciale categorie (eenoudergezin, gehandicapte persoon, ouder van minderjarige gehandicapte kinderen, ouder persoon die een tegemoetkoming voor hulp aan bejaarden geniet), dan wordt je aankooplimiet na goedkeuring verhoogd. Meer info via: Vlaanderen.be, Wallonie.be of Dienstencheques Brussels.
Elk jaar ontvang je in maart een fiscaal attest van Pluxee (Sodexo). Dit formulier moet je bij de belastingaangifte voegen. Wanneer je elektronische dienstencheques gebruikt, is dit attest ook beschikbaar in de beveiligde Gebruiker Zone van Pluxee (Sodexo). Nog handiger, normaal gezien zijn de gegevens van je fiscaal attest automatisch voor- ingevuld in je belastingaangifte.
Dat kan. We raden je aan om een domiciliëring aan te maken bij je bank tussen jezelf en Sodexo. Zo hoef jij er zelf niet meer aan te denken.
Dit is niet mogelijk. De dienstencheques staan steeds op naam waardoor het onmogelijk is om deze door te geven.
Het is sowieso verboden dat de huishoudhulp op hetzelfde adres woont als de klant.
Ook familieleden tot de tweede graad mogen wettelijk niet ingezet worden met dienstencheques.
Dat zijn: partner, ouders, schoonouders, kinderen, schoonzoons, schoondochters, broers, zussen, kleinkinderen, opa's, oma's, schoonzussen, schoonbroers, stiefzussen en stiefbroers.
De volgende familieleden mogen wel via dienstencheques bij jou aan de slag: ooms, tantes, neven en nichten (kinderen van een broer of zus), overgrootouders en achterkleinkinderen. Ook hier mogen deze personen niet op hetzelfde adres wonen als jij, de gebruiker.
Neen, dat is niet de bedoeling. Als klant dien je zelf het werkmateriaal ter beschikking te stellen. Wat je huishoudhulp precies nodig heeft om zijn/haar werk uit te voeren bespreken we samen.
We gaan steeds op zoek naar een vaste hulp voor jou en je gezin. Wanneer je huishoudhulp op vakantie is of ziek is kan hij/zij natuurlijk niet langskomen. Het is mogelijk om tijdens deze periode vervanging te krijgen van een collega, maar dat kan je helemaal zelf kiezen natuurlijk.
In totaal kan in overleg met de regioverantwoordelijke van Home Maid maximum 4 weken per jaar de huishoudhulp afgezegd worden. Wanneer u als klant meerdere weken na elkaar geen huishoudhulp wenst, dient u dit minstens 1 maand op voorhand te melden. Bij korte vakantieperiodes is dit 14 dagen. Deze afwezigheden dienen gemeld te worden aan ons hoofdkantoor via: 051 42 63 40.
Een ongelukje kan altijd gebeuren. In geval van schade breng je ons hier schriftelijk van op de hoogte binnen de week. Daarna wordt er door ons een schadedossier opgesteld zodat we dit ongemak snel samen de wereld uit kunnen helpen.
Een Home Maid werkt minimaal 12 uren per week bij één gezin, meer is natuurlijk altijd mogelijk. Zo zijn enkele Home Maids van de firma zelfs fulltime aan de slag bij eenzelfde gastgezin. Hierdoor kan je als hulp meer taken opnemen en is je takenpakket gevarieerder: poetsen, koken, strijken of de boodschappen.
Bij Home Maid gaan we voor een persoonlijke aanpak. Onze consulenten zijn vooral op de baan en komen graag tot bij jou. Daarnaast word je niet zomaar bij een gezin geplaatst. We gaan steeds op zoek naar de perfecte match. Daarom ontmoeten de gezinnen en huishoudhulpen elkaar steeds op voorhand.